måndag 15 februari 2010

You are my only hope!

Sitter vid datorn med en härlig kopp grönt te i handen. Lyssnar på Only Hope av Switchfoot och känner mig lite mysig. Har precis varit ute på en långpromenad med Annie. Härligt! Var alldeles lagom påpälsad och kylan nöp uppfriskande i kinderna. Vi gick i sagostaden med Narnia lykstolparna som lyste magiskt över frosten. Grubblade över världsfred och rädsla...två saker som präglat mycket av mina tankar på sistonne. Försöker vara en Muhatma Gandhi och hitta tillämpningar av aktivt ickevåldsmotstånd i dagens världskonflikter...går sådär.

I sagovärlden var vi helt själva jag och Annie, men vi mötte två ganska stora killar...varför blir min första tanke rädsla? Borde inte två starka karlar ge en känsla av trygghet? Blev lite besviken på mig själv..och dagens samhälle.

Annie terroriserar mitt huvud med sina lila godisben och jag måste återgå till plugget för klockan nio smäller det Madde! Då sitter vi bänkade! =)

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar