måndag 26 april 2010

Hurtig...?

Usch vad det går dåligt att plugga... det har gått så långt att jag till och med gick ut och sprang/power walka en timme nyss. Jag önskar att jag kunde sitta här och låta sådär hurtig: "åååh det var så skööönt och härligt. solen lyste mig i ansiktet och jag kände mig så frisk!" Men fy fan..det finns inget skönt med att motionera. Det är inte det minsta glamoröst eller härligt. Svetten droppade, snoret droppade, dregglade, kunde knappt andas, trodde man skulle spy..osv. Jag är ledsen men jag hatar det. Sätter man det i proportion till tutor-arbetet är det underbart dock. När man tänker efter så framkallar de nästan samma symptom som vid motion: hjärtklappning, andnöd och viljan att lägga sig ner och sakta avlida! Så trött på skolan nu och jag känner att jag inte har några krafter kvar... vet inte hur det här ska gå.

Nu har jag iallafall gjort en supergod sallad med ruccola, gurka, minitomater, feta ost, chasewnötter och laxfilén är i ugnen. Comfort-food är det bästa!

Oh well tillbaks till de kognitiva processerna!

2 kommentarer:

  1. Annie hälsar att hon gått ett långt godisspår ikväll! Kanske är en ide för att få dig att tycka att det är kuligt att motionera. Be nån polare gömma lite choklad runt motionsspåret! Du skulle sett vilken fart Annie hade! Hua! Inte illa för den lilla rakade tjocksmocken!

    SvaraRadera
  2. Du kommer fixa det där tutorarbetet! Tänk va skönt sen när du är klar!
    Men oh ja, jag känner samma sak, därför jag åker hem till helgen. Pallar inte plugga just nu känns det som.... Ses imorn!

    SvaraRadera