torsdag 8 april 2010

Eremiten...

Idag känner jag mig ensam... det gör jag ganska ofta nu för tiden. Jag önskar jag var en av de där tjejerna som bara kan komma till en grupp människor och passa in direkt. Jag är inte så...om nån pratar med mig får jag prestationsångest och blir stel och tråkig. Det leder till att man kommer till skolan där alla tackar varandra "för en trevlig kväll igår" och jag har ingen aning om vad de pratar om. Längtar hem och sökte till Linköping idag. Kommer troligtvis inte komma in då de ändrade betygsystemet nu, verkar som estet kommer tillbaka och biter mig i arslet iallafall tillslut.
Tur att jag har Annie iallafall. Med henne känner man sig aldrig ensam! <3


Påsken var iallafall härlig och min gullis var här. Vi firade hans kompis som fyllde 25 med ett kanonparty och firade våran ett års-dag dagen efter med picnic och resturang besök. Förutom det var det mest mys i soffan och sköna promenader.



Mysfrukost med jordgubbar! Najs!








Skolan har börjat rulla på igen och vi har fått en ny föreläsare! Han är ganska rolig, men sjukt bitter. Ska dela med mig av några roliga citat han har kläckt ut sig hittils:

"Fiskare är ju tvångsmässiga sadister...det är ABSURT. Det är ett kliniskt problem jag lovar!"


"Ja man skulle ju kunna kalla det påtänd...eller vad de nu heter i dessa kokain tider"

och så det roligaste:
"Detta är söndagsskola, det ska ni jääävligt noga komma ihåg. På riktiga fältet är det skarpt läge, då smäller det vet ni! Då blir ni anmälda och advokaten tar er heder och kletar ner er!"


Rolig gubbe det där!
Nu ska jag ut och träna lite med Annie, sen blir det hårdplugg resten av dagen! Kanske lite träning för mig också på friskis om jag känner mig duktig!




2 kommentarer:

  1. Men inte är du ensam nu inte! Jag gick ganska mycket från person till person att umgås med i början men sen jag började plugga med ida och lotta inför förra tentan och vi "yngre" (tala för mig själv, hehe) tjejer började hänga känner jag mig helt hemma! Hoppas du också känner det! Kram, Elin!

    SvaraRadera
  2. (och med "vi yngre tjejer" är du självklart inkluderad!!)

    SvaraRadera